Akár egy teljesen új brandet építesz, akár egy meglévő logót újítanál meg, a logód fontos része a márkád megjelenésének. De hogyan tudod biztosítani, hogy tényleg jó legyen? Van néhány alapvető kritérium, amit érdemes szem előtt tartanod – függetlenül attól, hogy magad tervezed, vagy profi logótervezőt bízol meg vele. Nézzük a legfontosabbakat!
A logó legyen egyszerű és letisztult
Sokan összetévesztik a logót egy illusztrációval vagy grafikával. Pedig a logótervezés nem arról szól, hogy minél aprólékosabb műalkotást hozzunk létre, hanem hogy egy azonnal felismerhető és emlékezetes szimbólumot alkossunk. Amikor logót terveztetsz (vagy tervezel), mindig gondolj arra, hogy az elkészült műnek kicsiben és nagyban is ugyanolyan jól kell kinéznie.
Trükk: Képzeld el a logót egy golyóstollon és egy óriásplakáton is. Ha mindkét esetben működik, akkor jó úton jársz!
Kerüld a vékony vonalakat, az apró részleteket és a túlzott bonyolítást. Egy egyszerű, jól kivehető logót sokkal könnyebb megjegyezni, és hatékonyabban használható a különböző platformokon. A minimalizmus nem unalmas, hanem professzionális!

Fekete-fehérben is működik
Egy jó logónak nem szabad, hogy kizárólag a színekre támaszkodjon. Gondolj arra, hogy egyes felületeken, például pecséteken vagy hivatalos dokumentumokon, színek nélkül kell megjelennie. Ha fekete-fehérben is tökéletesen felismerhető, akkor biztos lehetsz benne, hogy a logód valóban jól működik.
A legjobb logók egyszerű formákra és tiszta vonalakra épülnek, amelyek bármilyen kontextusban felismerhetők – legyen az nyomtatott vagy digitális megjelenés.
Olvashatóság és azonnali érthetőség
A logó nem rejtvény, és nem szabad, hogy az emberek találgatni kezdjék, mit látnak. Az a jó logó, amelyet bárki könnyedén megért, és azonnal be tud azonosítani.
Példa: Gondolj arra, hogy a céges autód elhalad valaki mellett – ha az illető nem tudja azonnal leolvasni a logót vagy a cég nevét, akkor nem jó a kialakítás.
Kerüld a bonyolult szójátékokat és nehezen olvasható betűtípusokat. Egy világos, tiszta üzenet mindig hatékonyabb, mint egy túl kreatív, de érthetetlen megoldás.
A közönségednek szóljon, ne csak neked
Egy jó logó nem neked, hanem a célcsoportodnak készül. Nem a személyes történetedet kell elmesélnie, hanem azt kell tükröznie, amit a közönséged a márkáddal kapcsolatban érezhet. Egy logó olyan szimbólum, amely érzelmi kapcsolatot épít ki a célcsoportoddal. Mi az, amit kaphatnak a márkádtól? Milyen vágyott célt érhetnek el a segítségével? Hogyan fogják érezni magukat a terméked vagy szolgáltatásod hatására? Ezt az érzést érdemes keresni és a logóval érzékeltetni.
Tipp: Ha van egy személyes történeted, amit szeretnél belecsempészni, tedd meg – de csak finoman, hogy ne vonja el a figyelmet a logó alapvető üzenetéről.

Időtállóság és relevancia
Egy jó logónak nem szabad a trendek áldozatává válnia. A logódnak öt vagy akár tíz év múlva is működnie kell, anélkül, hogy korszerűtlennek tűnne. Ez nem jelenti azt, hogy nem lehet modern – a lényeg, hogy ne hagyd, hogy a divatos stílusok elvonják a figyelmet a logó – és a márkád – alapvető értékéről.
Időtállóság: Gondolj a nagy márkák logóira, amelyek évtizedek óta nem változtak – vagy csak éppen annyit, hogy észre sem vettük. Van bennük valami örök, amit azonnal felismersz.
Azonosíthatóság és egyediség
Az egyik legnagyobb kihívás a logótervezésben az, hogy a logód egyszerre legyen iparág-specifikus és egyedi. Az emberek szeretik a biztonságos, ismerős dolgokat, de a túlzott hasonlóság a konkurenciával elveszi a logód egyediségét.
Példa: Gondolj egy édességcsomagolásra. A színek harsányak lehetnek, hogy kitűnjenek a polcon, de a betűtípusoknak és az elrendezésnek biztosítaniuk kell azt az ismerős érzést, amitől a vásárlók tudják, hogy egy megbízható termékkel van dolguk.

És mindezeken felül persze az sem baj, ha a vállalkozásod logóját te magad is szereted, ha azonosulni tudsz vele, és szívesen használod.
Úgy érzed, ez még hiányzik?
Ha most indítod a vállalkozásod, vagy szeretnéd felfrissíteni a meglévő arculatodat, az egyedi logó csomagunk tökéletes választás lehet számodra. Mit tartalmaz?
- Egyszerű, letisztult logó, amely az iparágadhoz igazodik, és megfelel az összes fenti kritériumnak.
- Színpaletta, amely harmonizál a márkád vizuális megjelenésével.
- Betűtípus-ajánlás, amely egységesíti az arculatod online és offline megjelenését.
Ez a csomag ideális online vállalkozásoknak vagy induló cégeknek, akik szeretnék profi alapokra helyezni a megjelenésüket – anélkül, hogy olyasmire költenének, amire nincs szükségük. Ha szeretnéd, hogy a vállalkozásodhoz tökéletesen illő logót tervezzünk, keress meg bátran, és segítek megvalósítani az elképzeléseidet!