itt éppen konverzió növelésen gondolkodunk biztos

Hogyan ne veszítsd el a látogatókat, mielőtt vásárolnának? – Extrém konverziónövelő tippek

A legtöbb vállalkozás keményen dolgozik azon, hogy forgalmat tereljen a weboldalára. Fizetett hirdetések, SEO, tartalommarketing – mind idő- és pénzbefektetést igényel. Méghozzá nem is keveset.

Az egyik legnagyobb hiba, amit egy vállalkozás elkövethet, hogy önként és dalolva segíti elő, hogy a látogatói elhagyják az oldalt vásárlás vagy ajánlatkérés előtt. Márpedig ezt elég sokan csinálják, még ha nem is tudnak róla.

Mutatok pár extrém tippet, amelyekkel a látogatókat az oldalon tarthatod – és vásárlóvá teheted – avagy konverzió növelés az “oldal gyorsításán” és a “cselekvésre ösztönzésen” túl.

1. Ne így gyűjts követőket

Sok weboldalon jó feltűnő helyen láthatjuk a Facebook, Instagram, LinkedIn ikonokat, általában az oldal tetején. Az üzenet egyértelmű: „Nézd meg a közösségi oldalainkat!” Lehet, hogy azért van, mert benne volt a weboldal sablonban, amit használtatok az oldalhoz. Vagy mert nagyon büszke vagy arra a sok-sok tartalomra amit nagy munkával feltettél a Facebookra, netán a 10.000 Instagram követőre. Igazából az ok mindegy is, ez mindenképpen hiba.

Miért baj ez?

Egyszerű: amint valaki átkattint a Facebookra vagy az Instagramra, elvesztetted. A közösségi média célja, hogy ott tartsa az embereket – és ez nem a te weboldalad javára működik. Ha a látogató elhagyja az oldaladat, elkezd görgetni a feedben, és könnyen lehet, hogy már soha nem tér vissza.

Megoldás

Nagyon egyszerű: én a láblécbe (footer) szoktam tenni a social media linkeket. Ha valaki eljut odáig és még semmi egyebet nem csinált az oldalon, akkor akár még jól is jöhet, ha átmegy és bekövet.

Persze te az oldalon máshol is elhelyezheted, mondjuk a kapcsolat oldal alján, egyszer. Lényeg, hogy fordítsd meg a stratégiát! Ne a weboldaladról tereld az embereket a közösségi médiába, hanem a közösségi médiából a weboldaladra.

2. Ne csinálj másnak reklámot

Ez egy alapszabály, mégis sokan elrontják: a külső linkek mindig új lapon nyíljanak meg!
A blogbejegyzésekben vagy más tartalmi oldalakon elhelyezett külső linkek segíthetnek az ügyfelek edukálásában, de ha ezek azonnal kiléptetik őket az oldaladról, akkor elveszítetted a potenciális vásárlót.

Megoldás

Minden külső link új lapon nyíljon meg (_target=”blank”). És persze ne feledkezz meg arról sem, hogy megvizsgáld, milyen hatással van az adott link a az oldaladra SEO szempontból.

Konverziónövelő tipp: tervezd meg a látogatóid útvonalát a weboldaladon belül!

3. „Köszönöm, csak nézelődök”

A legtöbb weboldal egyik legnagyobb hibája, hogy szinte invitál egy kis passzív nézelődésre. Az emberek jönnek, meglesnek pár dolgot, kattintgatnak, aztán elmennek. Ha nincs egyértelmű útvonal, amin végigvezeted őket, nem lesz konverzió.

Megoldás

Ne hagyd, hogy a látogató céltalanul bolyongjon! A főoldalon legyen egy közvetlen CTA (Cselekvésre Ösztönzés): például „Vedd meg most”, „Kérj ajánlatot”, „Foglalj időpontot”. A termék- vagy szolgáltatásoldalon legyen egyértelmű irány: a látogató mindig tudja, mi a következő lépés. 

Egyébként ez talán a legnehezebb, mert külső szemlélőként kell ránézned a weboldaladra, mintha egy potenciális vásárló lennél. Ha nincsen ebben segítséged, akkor azt javaslom, nézd meg a weboldalad látogatottsági adatait (Google Analytics), és próbálj meg abból következtetésket levonni a látogatók viselkedéséről. Ha számadatok nem állnak rendelkezésre, akkor ne nézz rá pár hétig az oldaladra (extrém, mondtam!) és aztán egy nyugodt délután játszd el az egészet, mintha éppen magadtól akarnál vásárolni, feliratkozni vagy időpontot foglalni. (Vagy ami a weboldalad dedikált célja. Mert ugye van neki?) Könnyen lehet, hogy nagy meglepetések fognak érni!

4. Ne ömlessz rá mindent a látogatódra

Jó esetben imádod amit csinálsz, mélyen hiszel a termékeidben és/vagy a szolgáltatásaidban. És amikor végre itt a látogató, akkor azonnal, mindent szeretnél neki elmondani, hogy ő is lássa és értse, milyen jó lesz ez mind neki. Ez azonban tudat alatt hamar frusztrációt okozhat és emiatt a sok választásból inkább a semmit választja a látogató: elhagyja az oldalt.

Megoldás

  • Ha több csomagod van, mutasd be a „legnépszerűbb” vagy „ajánlott” opciót vizuálisan kiemelve.
  • Ha soktermékes webshopod van, akkor valószínűleg nem a főoldaladra érkezik a legtöbb vásárló, de azoknak, akik mégis, biztosíts valami támpontot: ajánlj termékeket bizonyos releváns szempontok alapján (pl. “Nyári ruhák”, “parfümök valentin napra”). 
  • Ha szolgáltató vagy, akkor a fő szolgáltatásodra fókuszálj, de akár mindegyikre kitalálhatsz 1-1 útvonalat, amivel szegmentálód a különböző érdeklődőket. 

Lényeg, hogy lépésről lépésre építsd fel a bizalmat és soha ne termékeket, vagy szolgáltatásokat árulj, hanem megoldást a látogatód problémáira, amihez fokozatosan jut el, ahogyan a weboldaladon halad és épül irántad a bizalma.


Összegzés – hogyan tartsd az ügyfeleket az oldalon, és növeld a konverziót?

  1. Ne küldd el az embereket a social médiára – fordítsd meg a folyamatot!
  2. A külső linkek mindig új lapon nyíljanak meg, hogy az emberek visszatérhessenek hozzád.
  3. Ne hagyd, hogy a látogatók csak böngésszenek – vezesd őket aktívan!
  4. Ne kínálj túl sok választási lehetőséget azonnal, haladj fokozatosan és emelj ki lehetőségeket, ha lehet

Ha ezekre odafigyelsz, akkor szívesebben maradnak majd a látogatók, mert úgy érzik majd, értük van az oldal, ami persze több vásárlóhoz és magasabb bevételhez vezet.